Terapauten av Helene Flood

Terapeuten av Helene Flood. Debutbok. Psykologisk thriller. Hørt på Storytel

Jeg gledet meg til denne da den var solgt til flere land før den var gitt ut og mye skryt av boka. En velskrevet bok med økende spenning etterhvert og jeg kjente jeg ble dratt med i boka. Ble godt kjent med personene rundt Sara, der det veksles mellom nåtid og og tiden før hun traff Sigurd. Sara tenker mye detaljert til tider, en fordel for leser.

Men er det sant det hun sier eller lyver Sara? Hva har skjedd med Sigurd? Eller  har han bare dratt sin vei?

Forfatter: Helene Flood  Forlag: Aschehoug  utgivelsesår: 2019

Den unge psykologen Sara driver privat praksis for ungdom fra et kontor i det store huset hun deler med sin ambisiøse og overarbeidende arkitektmann, Sigurd. De er midt i oppussingen av den store villaen de har arvet.

En dag legger Sigurd igjen en litt underlig melding på svareren til Sara, og så blir han borte. Det store, halvferdige huset blir raskt lite hjemmekoselig, og føles langt fra trygt. Gjenstander blir borte og dukker opp igjen, og er det fottrinn Sara hører på natten?

Med terapeuten markerer Helene Flood seg som et litterært talent. Terapauten skildrer forvirringen som oppstår i et menneske når omgivelsene plutselig ikke lenger går ihop.

Jeg hadde mange teorier men ikke alle stemte, Flood holdt korta tett helt til siste slutt, moro det. En flott bok som jeg anbefaler.

Terningkast 5-  #heleneflood  #aschehoug  #storytel

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg