Forlist sjel av Svanhild Fosback

Fått pdf-fil fra Gaveca.

Lest ferdig Forlist sjel av Svanhild Fosback. Krim. Debutbok.

En død mann blir funnet på fyret Lille Torungen av den psykisk ustabile Linn, hun blir vi kjent med i starten  her kommer det mange vonde opplevelser etterhvert. Hvor mye kan et menneske tåle ?

Frida Feseth er på vei til hytta på Sørlandet, datteren er turnuslege ved Sørlandets sykehus, og bor der for tiden. Barndomsvenner Silas Ormekjenn etterforsker drapssaken og involverer Frida.

 Samtidig brenner det under føttene til Magnus når et nytt likfunn ryster byen. En grusom overgrepssak i en religiøs sekt avdekkes. Kan det være noen sammenhenger her? Hva utløser alt?

Forfatter: Svanhild Fosback

Forlag: Gaveca

Utgivelsesår: 2021

Forfatter: Svanhild Fosback, bor i Arendal, sykepleier, gått forfatterskolen. Redaktør og medforfatter i antalogien” Drøm” i 2018.

Bokens bakside: Forlist sjel har handlingen blitt lagt til Sørlandet, særlig i miljøet  i og rundt Arendal. I boken virvles programleder Frida Feseth fra tv-serien “ På villspor” sammen med Silas Ormekjenn inn i en spenningsfyllt historie med mange fasetter.

Hovedpersonen, Frida, nøster tråder på utradisjonelt vis – både fra litteraturen og i virkeligheten.

Min mening: Boka er spennende, vanskelig å legge fra seg. Må le litt av Frida, en artig, ferm dame som ikke sier nei til hverken en dram eller en hyggekveld med en mann. Hun er litt for nysgjerrig og havner i problemer flere ganger. Kjente jeg fikk en godhet for Magnus, hvor uheldig man kan bli enkelte ganger selv om han ikke er mors beste barn. Det samme med Linn, stakkar, hvor mye kan man tåle?

Det er mange røde tråder her så vanskelig å se sammenhengen tilslutt, her ante jeg på slutten hvem gjerningsmannen er selv om jeg trodde flere ganger at jeg visste hvem det var, helt til nye twister snur bildet.Det liker jeg godt, sikkert også fordi det er flere historier flettet inn i hverandre å holde styr på som jeg synes forfatter gjorde med glans.

Hemmeligheter rundt en sekt avdekkes, familieforbindelser kommer tydligere frem etterhvert.  En spennende krimdebut jeg anbefaler videre. Leser mer en gjerne flere bøker fra Svanhil Fosback.

Terningkast 5

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg