Det siste han fortalte meg av Laura Dave.Thriller.

Om boka:Hannah tror hun har funnet mannen i sitt liv – helt til han plutselig forsvinner. Beskytt henne. Det er alt som står på lappen Hannah får levert på døren den dagen Owen, ektemannen hennes, forsvinner. Hannah forstår instinktivt hvem som må beskyttes – den 16 år gamle datteren hans, Bailey. Bailey, som mistet moren sin under tragiske omstendigheter da hun var liten og som vil ha minst mulig å gjøre med stemoren sin. Etter hvert som FBI raider Owens arbeidsplass og saken eksploderer i media, innser Hannah at ektemannen ikke er den hun trodde. Sammen med en motvillig Bailey reiser hun for å finne sannheten om Owens identitet, og hvorfor han nå er sporløst forsvunnet. Med høyt tempo og uforutsigbare vendinger, et medrivende mysterium og familiedrama, er Det siste han fortalte meg en kommersiell suksess vi gleder oss til å lansere for norske lesere! «En page-turner.» Associated Pres «For deg som vil ha originale, psykologiske krimromaner.»[Terningkast 5] Cathrine Krøger, Dagbladet

Forfatter: Laura Dane: født 1977, bor i Los Angeles med familien. Har gitt ut flere bøker, fikk sitt store internasjonale gjennombrudd med Det siste han fortalte meg. Reise Whiterspoons produksjonsselsskap  HEllos Sunshine  jjobber nå med å lage tv-serie basert på boken.

Det siste han fortalte meg av Laura Dave. Thriller. Lese-eksemplar fra Vigmostad Bjørke.

NÅR FBI RAIDER ARBEIDSTED, ARRESTERER SJEFEN HANS OG SAKEN EKSPLODERER I MEDIA KOMMER ET STORT ØNSKE OM Å BESKYTTE BAILEY.

Forfatter: Laura Dave.  Forlag: Vigmostad Bjørke.   Utgivelsesår: 2022.

Hannah bor med ektemann Owen, mannen i hennes liv og hans 16 – årige datter Bailey på et flytende hus. En dag forsvinner Owen plutselig og Hannah får en lapp på døra “ beskytt henne”, hun forstår at det må være Bailey som skulle beskyttes.

Men Bailey vil ha minst mulig med stemoren å gjøre, hun mistet moren når hun var liten og trives best alene med pappa. Nå må de hjelpe hverandre noe motvillig. Når FBI står på døra, de raider Owens arbeidsplass og da saken eksploderer i media skjønner Hannah at ektemannen ikke var den hun trodde.

Hun og Bailey drar ut for å finne sannheten om Owens identitet og hvorfor han blir sporløst forsvunnet.

Hannah er en bra karakter og en fin bakgrunnshistorie som drar opp boka.Hannah er tredreier og “etterforsker” i boka og finner ut at ikke alle er den du tror de er.

 Det tårner seg når Bailey finner en sekk med penger i skapet sitt på skolen. Men jeg vil ikke si de noen gang var i fare på reisen sin, men heller mer som et stort familiedrama. 

For meg var ikke dette en thriller, heller ingen vendinger som det bør være, heller en nesten treg,kjedelig bok som jeg ikke forstår hvorfor den har fått så mye omtale med terningkast 5 og 6, og kalt en pageturner i utlandet. Blir også film.

Synes boka bygde seg sakte opp med Hannah sin private etterforskning, blir bittelitt spenning på slutten, men absolutt ikke nok for meg. Minner meg mer om en feel good bok enn thriller. Selv om dette ikke var den store boka for meg kan den likevel være noe for deg. 

Mer på bloggen: https://miniblogg.no/hildes-bokblogg/142205/det-siste-han-fortalte-meg-av-laura-dave-thriller.html

Terningkast 3+   #lauradave       #vigmostadbjørke 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg