Bjørnen sover av Emilie Schepp. Krim. Del 7 i serien med Jana Berzelius.

Bjørnen sover av Emilie Schepp. Krim. Del 7 i serien med Jana Berzelius. Lese-eksemplar fra Gyldendal.

EN MANN BLIR BRUTALT MYRDET I ET AVSIDELIGGENDE HUS, INNI DEN SKADDE KROPPEN FINNER DE EN KOSEBAMSE SOM KAN SNAKKE. HVORFOR?

Hevn er en sterk drivkraft. En mann blir funnet brutalt myrdet i huset sitt, som ligger avsides til i skogen. Inni den skadde kroppen finner de en kosebamse som leder politiet til Filippa Falk. Etter en grusom tragedie lever den tidligere politietterforskeren Filippa med hemmelig identitet. Hun er den eneste som har en kobling til gjerningsmannen. Men er hun villig til å hjelpe politiet med etterforskingen? Samtidig som statsadvokat Jana Berzelius forsøker å finne drapsmannen, står forhistorien hennes i fare for å bli avslørt. Hun må ta i bruk alle midler hun kan for å beskytte mannen hun elsker. Men han har fått et tips om bakgrunnen hennes og er besatt av å finne ut av sannheten. Bjørnen sover er den syvende boken om statsadvokat Jana Berzelius.

Jeg er imponert over plottet, hvordan jeg ikke et sekund lurte på hva som skjer eller hvorfor, men kunne vie all min lesetid til å nyte en velskrevet krim.

Forfatter: Emilie Schepp.    Forlag:Gyldendal.      Utgivelsesår:2022.

Forfatter: Emelie Schepp (f. 1979) er oppvokst i Motala, men bor nå utenfor Norrköping med mann og to barn. Hun har arbeidet mange år som prosjektleder i reklamebransjen, …

En fantastisk spennende bok jeg har kost meg med. Jana Berzelius har jeg skikkelig sansen for.

Bjørnen sover er den syvende boken om statsadvokat Jana  Berzelius.

En mann blir funnet brutalt myrdet i huset sitt, som ligger avsides til i skogen. Inne i den skadde kroppen finner de en kosebamse som leder politiet til Filippa Falk. Etter en grusom tragedie lever den tidligere politietterforskeren Filippa med hemmelig identitet.

Hun er den eneste som har kobling til gjerningsmannen. Men er hun villig til å hjelpe politiet?

Samtidig som statsadvokat Jana Berzelius forsøker å finne drapsmannen, står forhistorien hennes i fare for å bli avslørt. Hun må ta alle midler hun kan for å beskytte mannen hun elsker. Men han har fått et tips om bakgrunnen hennes og er besatt av å finne ut av sannheten.

Hevn kan være en stor drivkraft og få noen til å gå langt for å oppnå den.

En lettlest og velskrevet krim med mye spenning på høyt nivå, som jeg slukte kjapt med flere uventede vendinger der man tror man vet svaret, men så snur hele bildet seg. Plotter er som vanlig veldig bra.

Flotte karakterer som er godt beskrevet. Syntes Jana og Danilo går i en evig runddans i de siste bøkene, det skjer ingen fremgang der, Jana har holdt sin fortid skjult for Per, sin kjæreste, han har nå fått sensetiv informasjon om Jana. Men vil han bruke den? Mia i politiet og Jana er lite på bølgelengde, de tåler rett og slett ikke hverandre, men må samarbeide i jobben.

Jana sin fortid blir det mer og mer vanskelig å holde skjult, hun er hele tiden et skritt foran for ikke å bli avslørt. En fortid med Danilo fra de var barn, da de kom til Sverige på samme tid.

Denne boka var nervepirrende til tider og ja, jeg elsker det. Emilie Schepp vet hvordan hun holder på leserne til siste side. En annerledes serie jeg anbefaler. Ikke et kjedelig øyeblikk.

Min mening og i bio på instagram: https://hildes-bokblogg.blogg.no/bjornen-sover-av-emilie-schepp-krim-del-7-i-serien-med-jana-berzelius.html

For meg ser det ut til at vi nærmer oss slutten på serien, på slutten av boken kommer det en overraskelse så  allerede nå gleder jeg meg. Anbefales men bør leses kronologisk

Terningkast 5   #emilieschepp    #gyldendal

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg