Skyldig av Sven Petter Næss

Skyldig av Sven Petter Næss. Krim. Bok 3 med Harinder Singh. Lest på bookbites.

Dette må være ÅRETS KRIMBOK, jeg slukte den rått. Blir Sven Petter Næss det nye store av Norges krimnavn? Har nok ikke fått Riverton prison for Skyldig uten grunn, vel fortjent.Har Helene drept foreldrene, eller har hun sonet i 18 år og er uskyldig? Men hva er sannheten, kan det være justismord?

Forfatter: Sven Petter Næss  Forlag: Ascheoug  Utgivelsesår: 2021

Forfatter: Sven Petter Næss, født 1973, forfatter, jobber med IKT for høyere utdanning og forskning. Nominert til Maurits Hansenprisen nytt blod for Den stille uke (2019) og Sølvkniven for Skjebnesteinen ( 2020). Fått Riverton prisen for Skyldig (2021),

Bokens bakside: Helene Waaler slipper ut av fengsel etter å ha sonet 18 år for drapene på moren og stefaren. Hun har aldri innrømmet skyld. Førstebetjent Harinder Singh er sykmeldt og sliter med å fylle dagene med innhold.

Da han blir overtalt til å se på den gamle drapssaken, finner han raskt svakheter i det store etterforskningsmaterialet. Er det mulig at Helene ble feilaktig dømt? 

Veien føres tilbake til deres felles hjemsted Elvestad i Østerdalen. Et sted hvor ingen liker å rippe opp i fortiden. Jakten på sannheten bak det som skjedde for 18 år siden, blir raskt farlig for flere enn Harinder.

“Den egenrådige og halvt indiske etterforskeren med den sterke rettferdighetssansen har trekk som minner om Jo Nesbøs  “Harry Hole”.

Min mening. Lettlest bok og korte kapitler som jeg fløy over sidene, ingen dødpunkter. Et flott plott med overraskelser og tråder, jeg trodde jeg hadde svaret, men nei, kom en vending på slutten jeg ikke så komme. Det liker jeg. Spennende og heftig hele veien og den beste boken til nå. Dessuten liker jeg godt karakteren Harinder Singh og ser virkelig frem til neste bok.Men les først  Den stille uke og Skjebnesteinen

Terningkast 6  #svenpetternæss  #aschehoug

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg