Se meg falle av Mons Kallentoft

Se meg falle av Mons Kallentoft

Baksiden omtale:16 år gamle Emme forsvinner under en chartertur til Mallorca. Et  korrupt og hensynsløst Mallorca. En pappa som leter, 3 år har nå gått siden Tim Blancks datter forsvant på Mallorca under En chartertur med venninner.

Blancks lider av dårlig samvittighet siden det var han som overtalte ekskona til å la henne dra. Lovte seg selv at han aldri skulle slutte å lete etter henne, et løfte som gikk ut over ekteskapet og får han til å flytte til Palma. Her livnærer Johan seg som privatetterforsker i et selskap som spesialiserer seg på torpedovirksomhet og utroskapetterforskning.

En dag får han oppdrag fra en av øyas rikesteforretningsmenn, å etterforske om gans kone er utro. Noen dager senere er kona forsvunnet og hennes elsker er blitt slått ihjel av en baseballkølle.

Blancks aner datteren mye og  setter sitt liv i fare for å finne ut hva som skjedde Emme og hva som hendte henne.

Mons Kallentoft ersvensk journalist og forfatter. Han debuterte i 2000. Ny forfatter for meg og dette erførstebok i en serie med Tim Blanck.

Min mening: synes boka er tung i starten, mye forstyrrende hopping i årstall og for mye detaljer i starten. Plutselig tanker om datteren renner inn mens han holder på med annet. Tok seg veldig opp når han fikk en etterforskning om et annet dødsfall,en spennende krimbok etterhvert. Har vært på Mallorca noen ganger, men følte ikke jeg kjente meg igjen. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg