Hengte hunder av Jens Henrik Jensen

Endelig kom jeg i gang med Jens Henrik Jensen sine bøker, dansk krimforfatter. Den var som forventet, veldig bra og jeg har flere igjen. Mye fart og spenning som jeg liker.Bok 1 om Oxen.

Niels Oxen: høyt dekorert, men en krigsveteran som lever på landeveien med sin hund, Mr. White. Han gjemmer seg , døyver smerten og marerittene med whisky og hasj.

En dag forlater han slummen i byen og begir seg ut til skogen, han blir uheldig nok mistenkt for drapet på slottsherre Hans-Otto Corfitzen selv om alt han ønsker seg er fred. Oxen blir først mistenkt men etterhvert blir han virvlet inn i etterforskningen,  etterretningstjenesten vil gjerne dra nytte av kompetansen hans.

Flere enn Corfitzen må bøte med livet som de ser et mønster på. Det er mange hemmeligheter i dansk elite. Karakteren til Oxen kommer mer og mer frem i løpet av boka.

Synes dette var en spennende bok som jeg kan anbefale. Persongalleriet ble mange å forholde seg til i starten. Men flott underholdning, glede meg til flere bøker med Oxen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg