Jentene fra balletten av Monika N. Yndestad

Hørt ferdig jentene fra balletten av Monika N. Yndestad.Krim/thriller.Bok 1 med Alice Bratt. Debutroman fra 2012. Hørt på Storytel. Yndestad er journalist og bokanmelder i Bergensavisen.

Den unge jenta Mina (15) er iferd med å ødelegge seg selv. Det er en farlig historie under Minas adferd. Hun har mistet selvrespekten for seg selv. Sviktet av en hun stolte på og var veldig betatt av. Mina tar kontakt med jurnalist Alice Bratt når hun leser i avisen om en annen jente som har opplevd det samme som hun selv. Vil hun/de bli trodd? Er det flere?

Alice Bratt er krimjournalist i BA, handlingen foregår i Os utenfor Bergen , hun jobber med en lignende sak som Mina har opplevd, her dukker det opp flere jenter fra balletten  Boka bygger seg opp og blir mer og mer spennende. Følte meg sint gjennom hele boka fordi personer man bør kunne  stole på svikter.

Når jeg begynte å høre trodde jeg dette kom til å handle om ballett, så feil kan man ta, har aldri hørt at uttrykket/begrepet om unge , pliktoppfyllende jenter fra som faller igjennom og plutselig gir blaffen. Begynner å ruse seg og trekker seg mer og mer bort fra sitt eget miljø, at disse ble kalt jentene fra balletten. De blir behandlet som voksne selv om de er barn fordi foreldrene har det så travelt .Man lærer så lenge man lever. Et begrep som rett og slett ikke brukes her jeg bor, ingen av de jeg har spurt har hørt det.

Denne boka anbefaler jeg, fantastisk skrevet, og dette kunne faktisk ha skjedd.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg