Brytninger av Tonje A. Lissandrin.

Brytninger av Tonje A. Lissandrin. Novellesamling. Lese-eksemplar fra forfatter.

EN LEGE ER PÅ VEI TIL HISTORIENS FØRSTE OBDUKSJON OG FÅR EN HODELØS OPPLEVELSE.

En kvinne våkner av to mannsstemmer. Hva skjer om hun følger dem? En lege er på vei til historiens første obduksjon og får en hodeløs opplevelse. Klarer kjendisen å komme seg ned fra fengselstaket? Hvem er speilbildet til kvantefysikeren? Og hvorfor står det «Ne fodias» på en gravstein i Venezia? Lyset bryter, bølgene bryter, menneskene bryter opp og ut. Gjennom Venezias kanaler, vestover mot vitenskapen, østover mot Adriaterhavet, sørover mot Roma og innover mot erkjennelsen. Dette er en novellesamling om menneskers flukt mot noe som ligner på frihet. Hvem er de?
Var spent på denne boken, lest mye skryt om den, så jeg ble veldig overrasket, men den fenget meg bare ikke, jeg likte noen av novellene og andre likte jeg desverre ikke.
Men språket var flott og jeg ser at forfatter skriver kunstnerisk nydelig, det drar karakteren opp for min del.
Handlingen er ifra Italia på 1500-tallet.  Mye er veldig dystert, men oppbyggingen i novellene er bra. Vi er innom det historiske som forfatter kan. En novelle var festlig så jeg trakk på smilebåndene.
Miljø og steder fra Italia er flott beskrevet.
Nå er jeg i utgangspunktet heller ikke opptatt av kunst, kansje derfor den ikke begeistret meg. Men dette er min mening, mange har likt boka veldig godt, så derfor gjør opp din egen mening
Min mening og i bio på instagram: https://hildes-bokblogg.blogg.no/brytninger-av-tonje-a-lissandrin.html
Jeg anbefaler deg å prøve å lese novellene, mange liker de ser jeg.
Terningkast 4-    #tonjealissandrin     #livforlag
Forfatter: Tonje A. Lissandrin.    Forlag: Liv Forlag.      Utgivelsesår: 2023.

Forfatter: Tonje A. Lissandrin.Biolog (MSc fysiologi, immunologi), MBA og forfatter Skjønnlitterære utgivelser: Venteromsnoveller, Liv forlag 2018 Klorofyll, Riss- tidsskrift 2018 Rød Sone, Liv forlag 2021 Kokepunkt, Publizm (kommer 2022)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg